En ny tid venter

Posted: august 7, 2012 in Uncategorized

Jo jo, det er ganske vist. En hel sommer (næste da) er gået uden særskilt megen aktivitet på denne blog. Tiden er gået med eksamen, oprydning og “sanering” af ejendommen på Samsø, og et selvvalgt fri-mig-for-cyperspace eksil.

Men som overskriften indikerer, venter en ny tid forude. Og gør den ikke altid det, vil nogen sikkert spørge. Svaret er enkelt, en ny tid er hastigt på vej, men den venter ikke på dig, ej heller på mig. Er der noget der er sikkert og vist, her i livet, så er det at tiden går…helt sin egen vej.

Lykkeligt kan jeg konstatere at jeg er i job, efter endt uddannelse. AKT – og specialundervisning på “Birken” i Holstebro. Hvor jeg dog glæder mig..! Glæder mig til at få medsammensvorne om det, at få lyset til at tændes i elevernes øjne. Det lys der viser, at de faktisk oplever glæden ved at gå i skole. Glæder mig til at bringe min faglighed i spil (det tør jeg nemlig godt), glæder til at bringe mig selv i spil (det tør jeg nemlig også godt)

Så ja, en ny tid er på vej, og den venter ikke, så kridt skoene og tag udfordringen op.

Kommentarer
  1. Jeg sidder her læser de sidste linjer af en ret omfattende teori af Ken Wilbers om bevidsthedens evolution m.v., og de linjer handler også om, at en ny tid kommer. “And so there we stand now, at rationality, poised on the edge of transrational perception, a scientia visionis that is bringing here and there, but ever more clearly, to all sorts of people in all sorts of places, powerfull glimmers of a true Descent of the all-pervading World Soul.” SEX, ECOLOGY, SPIRITUALITY – the spirit og evolution. Ken Wilber. 2000, s. 551.
    Ja, ånden er vist også vågnet her i Holstebro 😉
    De bedste ønsker om det gode, det smukke og det sande i dit liv.
    Hilmar

Skriv et svar

